betongpagang

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Annette Waller - 5 december 2013 15:54

Egentligen föredrar jag själv betong i sin naturliga färg, men det är så förbaskat roligt att måla!

Vilken färg man använder är en smaksak. Själv brukar jag använda Ourdoor Craft Paint från Panduro, men ska man bara ha grejorna inne går det bra med vilken hobbyfärg som helst. Man kan ju även färga in betongen, t.ex med järnoxidpulver när man gjuter, men det tar vi en annan gång!


Vill man ha lite Shabby Chick känsla blandar man vit färg med vatten och torkar dessutom av kanterna lite när man målat klart.

Guld piggar ju alltid upp, som en lite kant på en skål eller i ljusskålen på en ljusstake - eller hela grejen.  

På tomten blir en röd luva en jultomte och en grön blir en liten trädgårdstomte. Min blå- och guldfärgade kompass har stått ute hela hösten och ser fortfarande likadan ut.


Tyvärr är kvaliteten på bilderna inte den bästa, men jag hoppas att det kan ge lite idéer!


               

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards